Alle ledige stillinger – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Jobportal DK > Alle ledige stillinger

Indkøber med stærke administrative kompetencer

Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet har i de seneste år arbejdet med at optimere indkøb, bestillings- og fakturaflow og logistikservicen i det nye Mærsk Tårn.  
  • Der er i 2017 etableret fælles lager for standardlaboratorievarer, kontor- og rengøringsartikler i det nye Mærsk Tårnet med en forventet årsomsætning på ca. 5 mio. kr. 
  • Der er etableret koordinering mellem SUND’s 13 institutter og 3 store centre på indkøbsområdet 
Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet har mange forsknings- og undervisningsaktiviteter, hvor der indgår forskellige laboratorievarer. Forskere, laboranter og administrative ansatte køber årligt varer for over 750 mio. kr. Omkring halvdelen af dette beløb går til fysiske varer, som fx laboratorievarer. Der købes omkring 30.000 forskellige varenumre, hvoraf mange er specifikke varer, der bruges til enkelte forsøg. En mindre del af varenumrene købes på tværs af fakultetet (omkring 2000 forskellige varenumre) og det er i første omgang her, at indsatsen skal rettes. 
 
I de kommende år vil fakultetet øge aktiviteterne på indkøbsområdet med den målsætning, at hjemtage væsentlige besparelser på indkøbsområdet og samtidig øge serviceniveauet for forskningsenhederne. Som indkøber og administrativ assistent for fakultetets indkøbskoordinator vil du få en vigtig rolle i denne proces.  
 
Rollen som indkøber 
Som indkøber vil du fortrinsvis skulle varetage administrative opgaver som afgivelse af indkøbsordrer via Navision, kontering af faktura samt vedligeholdelse af webshoppens varekatalog. 

Du vil ligeledes indgå i arbejdet med at drive det nyoprettede fælles lager i Mærsk Tårnet og rulle løsningen ud til hele fakultetet. Det fælles lager drives af fakultetets indkøbskoordinator, som vil blive din faglige leder. Derudover ville du skulle hjælpe til med kontraktstyring af leverandører,  kommunikere om aftaler om gaslevering, beklædning og meget mere. Indkøberen vil også have en vigtig rolle i forhold til support og sparring om indkøb for fakultetets forskningsgrupper, centre og institutter.  
 
Det forventes, at indkøberen kan indgå naturligt i det store udviklingsarbejde, som er planlagt i de kommende år.  
 
Indkøberen vil indgå i Fakultetsservices økonomiafdeling, og det er en forudsætning, at du er god til tal og har forståelse for økonomisystemer som Navision stat.  
 
Kompetencer 
Vi søger en person, der arbejder professionelt, grundigt og vedholdende. En person, som skaber orden og overblik og som har styr på tingene. Samtidig skal vedkommende være parat til en bred kontaktflade med mange forskellige fagligheder.  
 
Den ideelle kandidat har tidligere medvirket til indkøbsprojekter i det offentlige sektor og/eller etablering af fælles lagerfaciliteter i større organisationer med gode resultater. Erfaringer fra laboratorieområdet, fx som labmanager vil være en fordel, men ikke en forudsætning.  
 
Du besidder bl.a.: 
  • Kendskab til lager- og eller indkøbssystemer, gerne Navision 
  • Kendskab til indkøbsplanlægning, bestilling, opfølgning og afvigelseshåndtering 
  • Kendskab til kontraktstyring og dokumenthåndtering 
  • Kendskab til indkøbsrapporter, nøgletal mv. 
  • Kendskab til procesoptimering 
  • Erfaring med laboratoriearbejde eller indkøb af laboratorievarer 
  • Sans for detaljer og kompleks planlægning
  • Evnen til at håndtere flere sideløbende opgaver og fortsat levere resultater af høj kvalitet 
  • Gerne erfaring med håndtering af indkøbsdata og ledelsesrapportering 

Vi tilbyder 

  • Et attraktivt, udviklende og alsidigt job i en veldreven organisation med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne – samt en bred kontaktflade internt og eksternt 
  • Tæt dagligt samspil med fakultetets økonomiledelse 
  • Engagerede kolleger, der lægger vægt på holdspil og faglighed i arbejdet, og som har en uhøjtidelig, åben og respektfuld omgangstone 
  • En arbejdsplads, der satser på gensidig fleksibilitet i forhold til opgavevaretagelsen og arbejdstiden. Der er mulighed for hjemmearbejdsplads 
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder, herunder efteruddannelse og muligheder for at rokere internt på universitetet 
  • En centralt beliggende arbejdsplads med bl.a. gratis parkering, motionsklub samt kaffe-, te- og frugtordning. 
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK/STAT med indplacering i løngruppe 3, sats 2. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, inkl. frokost. Tiltrædelse 1. januar 2018 eller efter aftale. 
 
Yderligere oplysninger 
Du kan få mere information om stillingen ved henvendelse til økonomichef Karsten Fey Kristiansen tlf. 35 33 62 40, e-mail: karsten.kristiansen@sund.ku.dk eller indkøbskoordinator Tina Thorsby, mobil nr. 93 56 56 08, e-mail: tina.thorsby@sund.ku.dk.  Du kan endvidere læse mere om fakultetet på http://sund.ku.dk/
 
Din ansøgning 
Send ansøgning vedlagt CV og evt. relevant dokumentation elektronisk via jobportalen (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget), så den er universitetet i hænde senest fredag d 24 november 2017. Samtaler holdes løbende. 
 
Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. 
SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Kontakt

Karsten Fey Kristiansen

Kontakt

Tina Thorsby

Info

Ansøgningsfrist: 24-11-2017
Ansættelsesdato: 01-01-2018
Arbejdstid: Fuldtid
Afdeling/Sted: Økonomi

Søg i stillinger