Økonomimedarbejder til Statens Naturhistoriske Museum Ved biologisk Institut

Statens Naturhistoriske Museum søger en erfaren og selvstændig økonomimedarbejder / projektøkonom til museets Økonomi- og Planlægningsenhed.
Du kommer primært til at arbejde med en række økonomiopgaver inklusive forvaltning af eksternt finansierede projekter, men kan også skulle løse andre administrative opgaver. Vi tilbyder et spændende, ansvarsfuldt og udfordrende job med gode og engagerede kolleger i et uhøjtideligt miljø. Statens Naturhistoriske Museum er et af de tre danske nationale hovedmuseer, og er en del af Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet (SCIENCE) ved Københavns Universitet (KU).

 

Om os
Statens Naturhistoriske Museum er Danmarks hovedmuseum for zoologi, botanik og geologi, har ca. 200 ansatte og en årlig omsætning på ca. 145 mio. kr., hvoraf ca. halvdelen kommer fra eksterne bevillingsgivere. I de kommende år bygger vi et stort nyt museum for naturhistorien. Den nye museumsbygning får beliggenhed i Botanisk Have i hjertet af København. Den ledig stilling er forankret på Botanisk Museum (Gothersgade 130, 1123 Kbh. K).

 

Du vil blive tilknyttet Økonomi- og Planlægningsenheden, der har tre medarbejdere og en teamleder. Enheden arbejder med budgetter, økonomistyring, og planlægningsopgaver. Økonomi- og Planlægningsenheden er forankret i Administrationsafdelingen. Administrationsafdelingen varetager, ud over økonomistyring og planlægningsopgaver, også en række sekretariatsopgaver for museets ledelse og de to faglige afdelinger, bygningsvedligeholdelse/byggesager og driftsopgaver, reception/telefonomstilling, samt Opsynet med Botanisk Have.

 

Arbejdsopgaver
Du kommer primært til at arbejde med en række økonomiopgaver inklusive forvaltning af eksternt finansierede projekter, men kan også skulle løse andre administrative opgaver. Dine arbejdsopgaver vil omfatte:

 

  • Økonomisk sparring og budgetudarbejdelse ift. ansøgninger om eksternt finansierede projekter i samarbejde med forskere og andre medarbejdere på museet
  • Løbende økonomistyring og budgetopfølgning ift. bevillinger fra EU, offentlige og private fonde og i tæt samarbejde med forskerne, at udarbejde prognoser for løn og drift samt at varetage sagsbehandling på projekterne
  • Udarbejdelse af års- og slutregnskaber til diverse offentlige og private bevillingsgivere
  • Indhentning af projektmidler i forhold til den løbende likviditet og i henhold til bevillingsgivers retningslinjer
  • Øvrige økonomiopgaver, herunder løbende lønkontrol inkl. månedlige rapporter, og kontrol af bogføring af udgifter på museets interne og eksterne projekter i samarbejde med vores Regnskabscenter på Fakultetet
  • Journalisering i museets journalsystem Workzone af økonomisager og andre sager på museet
  • Behandling af fakturaer i IndFak2 og kontrol af rejse- og udlægsafregninger i RejsUd2
  • Øvrige administrative opgaver – f.eks. med relation til forsknings- og undervisningsadministration

 

Dine kvalifikationer
Vi lægger vægt på følgende:

  • En relevant uddannelse inden for økonomi og administration og erfaring med økonomistyring fra lignende stillinger, herunder administration af eksternt finansierede projekter.
  • Du arbejder hjemmevant i Office-pakken, særligt som avanceret bruger af Excel
  • Du har et bredt kendskab til økonomisystemer, herunder Navision Stat, LDV, IndFak2 og RejsUd.
  • Du er stabil, engageret og serviceorienteret, og evner at kommunikere økonomi på en klar og tydelig måde.
  • Du arbejder struktureret og sætter en ære i at have styr på detaljerne uden at miste overblikket.
  • Du er omstillingsparat og kan hurtigt sætte dig ind i nye systemer og processer.
  • Du arbejder selvstændigt og løsningsorienteret og formår at videndele med dine kolleger og indgå i et team.
  • Du har gode kundskaber i dansk og engelsk, både mundtligt og skriftligt.


Vi tilbyder

Vi tilbyder et spændende, ansvarsfyldt og udfordrende job med gode og engagerede kolleger i et uformelt miljø, hvor du i høj grad vil have mulighed for at selv at påvirke jobindholdet. Du bliver en del af et team, som er under konstant udvikling og som har en central rolle i økonomistyring og planlægningen på Statens Naturhistoriske Museum. Du får indsigt i styringen af en kompleks organisation, som kombinerer offentligt økonomi med en museumsøkonomi, der til dels opererer på kommercielle vilkår.

 

Løn og ansættelsesforhold 
Ansættelsen sker i henhold til Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK/stat). Ansættelsen sker som kontorfunktionær.
Månedsdslønnen forhandles individuelt til den endelige kandidat, der vil ydermere være mulighed for en forhandling af kvalifikations tillæg.     

Stillingen er ledig fra 01 december 2019 eller snarrest derefter.

Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 32/37 timer.

Din ansøgning
Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning med bilag via Jobportalen (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget) senest den 30.09.2019 kl. 23:59 + 1 GMT.

Ansættelsessamtaler vil finde sted i uge 41, og eventuelle 2. samtaler i uge 43.

Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

Yderligere spørgsmål

Spørgsmål til stillingen kan rettes til sekretariatschef Mads. S. Mikkelsen på e-mail mads.mikkelsen@snm.ku.dk, tlf. 9350 9229.

Læs mere om Statens Naturhistoriske Museum på http://snm.ku.dk/

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Info

Ansøgningsfrist: 30-09-2019
Ansættelsesdato: 01-12-2019
Afdeling/Sted: Statens Naturhistoriske Museum

Søg i stillinger