Projektleder til Bygningsprojekter Campusadministration Nørre

Kan du holde styr på mange bygningsrelaterede opgaver ad gangen? Bevarer du hovedet koldt, når dagen bliver anderledes end forventet? Er du god til at planlægge og eksekvere? Kan du kommunikere, løse knuder og finde en farbar vej i en kompleks organisation?

Så er dette sikkert et job for dig! Københavns Universitet opgraderer og vedligeholder løbende universitetets fysiske rammer for at sikre funktionelle faciliteter til universitetets forskere og studerende. Den eksisterende bygningsmasse er under stadig forandring og udvikling, og der er derfor behov for at styrke enheden Bygningsprojekter på Nørre med yderligere en medarbejder.

Om os:
Bygningsprojekter Nørre er del af en serviceorienteret bygningsorganisation, som leverer sikker drift og udvikling af universitetets mange bygninger. Vores primære opgave i enheden er at understøtte en effektiv styring af renoverings- og ombygningsprojekter i tæt samarbejde med fakulteternes ledelser og brugere. Vi er i alt ca. 110 medarbejdere på bygningsområdet, hvoraf Bygningsprojekter indgår med et team på i alt 11 medarbejdere. Enheden Bygningsprojekter varetager bygge-, vedligeholds- og udviklingsopgaver på Nørre Campus, hvor bygningsmassen omfatter ca. 500.000 m2 med alt fra teknisk tunge faciliteter, speciallaboratorier, auditorier, undervisningslokaler og kontorer. Vi har til huse på Panum på Nørrebro.

Primære arbejdsopgaver:
Som projektleder vil dine primære opgaver være:

  • Varetage brugerkontakt i forbindelse med afklaring af behov for ændret infrastruktur, herunder medvirke til indledende afklaring af projekters omfang og kompleksitet.
  • Varetage mindre bygge- og vedligeholdsopgaver i deres helhed, herunder afvikle egne udbud og kontrahering i henhold til gældende udbudsregler.
  • Varetage større bygge- og vedligeholdsopgaver i samarbejde med de relevante parter – herunder universitetets videnskabelige medarbejdere, teknisk drift, eksterne rådgivere, myndigheder, entreprenører m.fl.
  • Bidrage til udarbejdelse af overslag og prissætning af kommende projekter.
  • Deltage i tilsyn, mangelgennemgange, afrapportering og overdragelse til drift. Varetage flytteopgaver, herunder praktisk koordinering med leverandører og brugere.
  • Medvirke til æstetisk og teknisk kvalificering af valgte løsninger.
  • Bidrage til udvikling af dækkende digital dokumentation over bygningsmassen.
  • Bidrage til udarbejdelse af beslutningsgrundlag, indstillinger og procesplaner mv.

Vi forventer:
Som projektleder skal du kunne skabe balance mellem brugerbehov og driftsteknisk fornuftige løsninger. Du skal være kommunikativ stærk både mundtligt og skriftligt og kunne begå dig på alle niveauer i en stor, politisk ledet organisation.

Faglige kompetencer:

  • Byggeteknisk erfaring som byggeleder, projekteringsleder eller rådgiver. Du forventes at have en baggrund som fx konstruktør, ingeniør, tekniker, arkitekt el.lign.
  • Erfaring med koordinering af bygge- og vedligeholdsprojekter, herunder med gennemførelse af egne udbud, kontrahering mv.
  • Erfaring med teknisk tunge projekter, herunder loboratorieindretning, vil være en fordel
  • Erfaring med facilitering af komplekse brugerprocesser
  • Erfaring med kommunikation og dokumentation i byggeprojekter
  • Erfaring med driftsunderstøttende IT-systemer, FM-systemer, CAD mv.
  • Erfaring med logistik i forbindelse med flytteprocesser

Personlige kompetencer:

  • God til at kommunikere - lyttende og respektfuld i samarbejder
  • Systematisk og struktureret i opgavevaretagelsen
  • Vedholdende og ansvarlig over for aftaler, deadlines og leverancer
  • Opsøgende i forhold til afdelingens samlede opgaveportefølje
  • Positiv og med godt humør – også når hverdagen er travl

Vi tilbyder:

  • En mulighed for at arbejde med fagligt komplekse og udfordrende projekter
  • En bred berøringsflade og stort netværk blandt universitets videnskabelige medarbejdere
  • En dynamisk arbejdsplads med stort engagement og et godt arbejdsmiljø
  • Mulighed for efteruddannelse og udvikling af egne kompetencer

Hverdagen hos os:
Hverdagen i afdelingen er energisk og travl, og vi afvikler vores projekter med stort engagement og godt humør. Vi er en god og dynamisk blanding af erfarne og yngre kræfter, som tilsammen dækker afdelingens mange komplekse opgaver. Vi samarbejder på kryds og tværs af vores organisation samt med leverandører og rådgivere. Vores daglige samarbejde er åbent, præget af frihed under ansvar og af en uformel tone.

 

Løn og ansættelsesvilkår:
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer inkl. frokostpause. Ansættelse sker iht. overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i staten eller anden relevant overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg afhængig af kompetencer.
Ansættelsesstart snarest muligt og senest 1. januar 2025.

Yderligere oplysninger:
Kontakt gerne Campuschef Christian Hauser på tlf.: 51 70 01 25, e-mail cha@adm.ku.dk for yderligere oplysninger.

Ansøgning mv.
Ansøgningsfrist er den 7. november 2025. Der forventes afholdt samtaler i uge 46. Send din ansøgning vedlagt CV, uddannelsespapir og anden relevant dokumentation elektronisk via Jobportalen (tryk på linket ”SØG STILLINGEN” nederst i opslaget).


Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge stillingen.

 

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne  rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau.

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Kontakt

Christian Hauser
E-mail: vxp162@ku.dk

Info

Ansøgningsfrist: 07-11-2025
Ansættelsesdato: 01-01-2026
Arbejdstid: Fuldtid
Afdeling/Sted: Facility Management North
Indhold ikke tilgængeligt på grund af cookie-valg

Du kan ikke se indholdet i dette felt på grund af dine cookie-valg.

Klik her for at redigere dine cookie-indstillinger.

Kategori: Markedsføring

Søg i stillinger