Stilling som videnskabelig assistent til Kommunikation og it-uddannelsen
Ved Institut for Kommunikation, Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, opslås en stilling som videnskabelig assistent til besættelse fra 1. april 2025. Ansættelsen omfatter 15 timer om ugen og gælder for perioden 01.04.2025-30.09.2025.
Introduktion
Uddannelserne i Kommunikation og it er tværfaglige og består af fagelementer fra både medievidenskab, kommunikation og datalogi. Uddannelserne udbydes af Institut for Kommunikation i samarbejde med Datalogiske Institut på Københavns Universitet.
Stillingsindhold
Arbejdsopgaverne omfatter primært vejledning og bedømmelse af specialer og bachelorprojekter. Den endelige sammensætning af opgaver sker efter aftale med uddannelseslederen.
Kvalifikationskrav
Vi forventer, at du har en kandidatgrad med en faglig profil inden for medievidenskab og kommunikation, og har erfaring med empiriske analyser af digitale medier. Det er en fordel, hvis du har undervisningserfaring på universitetsniveau.
Læs mere om kvalifikationskravene til videnskabelige assistenter i bekendtgørelse om stillingsstruktur for videnskabeligt personale ved universiteterne fra 2019 her: Bekendtgørelse om stillingsstruktur for videnskabeligt personale ved universiteter (retsinformation.dk)
Ansøgning
Send ansøgningen elektronisk via linket ”Søg stilling” i Adobe PDF eller Word format.
Ansøgningen skal skrives på dansk eller engelsk og indeholde følgende bilag:
- Ansøgningsbrev (max. 1 side)
- CV (angiv e-mail og telefonnummer)
- Dokumentation for uddannelse (eksamensbevis)
- Eventuelt andet relevant materiale
Kun materiale på dansk eller engelsk vil kunne forventes bedømt.
Ansættelsesprocedure
Efter ansøgningsfristens udløb udvælger institutlederen, med rådgivning fra ansættelsesudvalget, hvilke ansøgere der skal bedømmes. Alle ansøgere får umiddelbart herefter besked om, hvorvidt deres ansøgning er gået videre til bedømmelse. Herefter nedsætter institutlederen et fagkyndigt bedømmelsesudvalg med henblik på at bedømme de udvalgte ansøgere i forhold til den konkrete stilling. De udvalgte ansøgere orienteres om udvalgets sammensætning, og hver ansøger får lejlighed til at kommentere den del af bedømmelsen, som angår ansøgeren selv.
Yderligere oplysninger om ansøgningsproceduren kan fås på Københavns Universitets hjemmeside: Rekrutteringsproces - for videnskabelige medarbejdere – Københavns Universitet (ku.dk)
Der henvises desuden til bekendtgørelse nr. 242 af 13. marts 2012 om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Herudover anvises der et samlet pensionsbidrag på 17,1 % af løn og pensionsgivende tillæg. Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg på baggrund af kvalifikationer.
En arbejdsplads med diversitet
Københavns Universitet er engageret i sin stræben efter faglig excellence til lige muligheder for alle ansatte og til at skabe et inkluderende arbejdsmiljø og opfordrer derfor alle kvalificerede kandidater til at søge, uanset personlig baggrund, køn, seksuel orientering, alder, handicap, etnicitet mv.
Læs mere om Københavns Universitet arbejde med diversitet (HRS4R HR Excellence in Research) her: https://employment.ku.dk/working-at-ucph/eu-charter-for-researchers/
Kontakt
Spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til uddannelsesleder Camilla Moring, camilla.moring@hum.ku.dk. Yderligere oplysninger om ansøgningsproceduren kan fås hos HR Søndre City, hrsc@hrsc.ku.dk angiv venligst ID nummer: 211-0321/24-2O #1 ved henvendelse.
Ansøgningsfristen er den 29. december 2024, kl. 23:59 CET.
Ansøgninger eller supplerende materiale modtaget efter fristen vil ikke blive taget i betragtning.
Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.