Faglig koordinator for finansielt regnskab
Vil du være med til at sikre fortsat høj kvalitet i vores regnskab samt deltage i udviklingen af regnskabsområdet på Danmarks største universitet?
Københavns Universitet (KU) søger en fagligt stærk og engageret ny kollega, der skal være faglig leder (faglig koordinator) af Finans-teamet under Koncernregnskab. Du får en central rolle i relation til vores regnskabsopgaver på koncernniveau, herunder sikre overblikket, koordineringen og udviklingen af disse og du bliver en vigtig faglig sparringspartner for både kollegaer og ledelse.
Stillingen giver dig bl.a. mulighed for at arbejde med komplekse regnskabsmæssige problemstillinger og tilhørende regelsæt, herunder, at du er med til at sikre, at vi efterlever disse. Arbejde med faglig ledelse af fem dygtige kollegaer i et team med en uformel omgangstone, hvor faglighed, samarbejde og trivsel er i højsædet samt med optimering og udvikling af processer i en stor og kompleks organisation.
Om os
KU er Danmarks ældste og største universitet, blandt verdens bedste med 10.000 ansatte, 37.000 studerende og årlige indtægter på 11 mia. kr. Koncernregnskab er den del af KU Økonomi, hvor det bl.a. er vores opgave at skabe rammerne for og understøtte den økonomiske styring af KU, samt at udarbejde den løbende økonomiske rapportering internt og eksternt.
Dine hovedopgaver
Du får en afvekslende hverdag med forskelligartede opgaver, bl.a.
- Faglig koordinering af teamets opgaver, aktivt bidrage til at sikre fortsat høj regnskabskvalitet ved bl.a. overordnet kvalitetssikring af regnskab og materiale i samarbejde med teamet
- Faglig sparring med teamet om løsning af opgaver, opgaveafgrænsning og prioriteringer
- Faglig sparring med såvel sektionsleder som øvrig ledelse om regnskabsrelaterede emner
- Deltage i udviklingsaktiviteter og være med i implementeringen af nye regler og processer
- Udarbejdelse af materiale til ledelse, revision og myndigheder
- Bidrage til løsning af driftsopgaver samt ad hoc-henvendelser fra organisationen
- Løbende dialog med din sektionsleder om opgaveportefølje mv.
Stillingen kræver, at du har lyst til at tilegne dig stor forretningsforståelse samt har lyst til at arbejde med faglig ledelse såvel som systemer, processer, kontroller og compliance på det finansielle område.
Vi tilbyder
En spændende og udfordrende stilling, der giver dig rig mulighed for at udfolde og udvikle dine faglige og personlige kompetencer inden for flere områder, fx:
- Faglig ledelse og koordinering af opgaver af meget forskelligartet kompleksitet
- Indsigt i og forståelse af regnskabsområdet på Danmarks største universitet og mulighed for at præge udviklingen på dette område, herunder med fokus på områdets interessenter
- Fortolkning af regelsæt på området og medvirke til at finde og implementere de gode løsninger
- Såvel mundtlig som skriftlig formidling, gøre det komplekse forståeligt alt efter modtageren
- Tværgående samarbejde med både interne og eksterne interessenter
Vi lægger vægt på, at der er en god balance mellem arbejdsopgaver, kompetenceudvikling og fritid. En fleksibel arbejdsplads med mulighed for at arbejde hjemmefra og vi holder til i historiske bygninger tæt på Nørreport Station.
Vi forstiller os, at du
- Har en relevant akademisk uddannelse (fx HD-R, cand.merc., cand.merc.aud, cand.polit)
- Har solid regnskabs- og økonomifaglig indsigt med blik for regnskabsmæssige sammenhænge
- Er teoretisk stærk i tilhørende regelsæt og holder dig opdateret med ændringer på området
- Prioriterer sparring og videndeling med kollegaer højt da dette er en naturlig del af vores hverdag
- Er struktureret, analytisk og har stærke formidlingsevner – både mundtligt og skriftligt
- Er løsningsorienteret med blik for detaljen, men i høj grad også evner at løfte dig op på overbliks- og forretningsniveauet
- Trives med både selvstændigt ansvar og tæt samarbejde med kollegaer
- Har gode IT-kompetencer og gerne erfaring med Navision Stat, IndFak, RejsUd og LDV
- Erfaring med faglig ledelse er en fordel, men ikke et krav
Erfaring fra universitets-/selvejesektoren eller fx revisorbranchen er en fordel, men ikke et krav.
Ansættelse og kontakt
Stillingen er en fuldtidsstilling (37 timer) med forventet tiltrædelse 1. oktober 2025. Ansættelse sker som chefkonsulent uden personaleansvar i henhold til gældende overenskomst. Der er mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.
Send ansøgning bilagt cv samt dokumentation for uddannelse senest den 12. august 2025 via jobsiden på www.jobportal.ku.dk
Yderligere oplysninger om stillingen
- Sektionsleder Bjarne Friis Ploumark, tlf. 2330 1856, bfp@adm.ku.dk eller
- Koncernregnskabschef Eyð Tórfinnsdóttir Mortensen, tlf. 3093 4150, eyd.mortensen@adm.ku.dk
Københavns Universitet ønsker at afspejle samfundets mangfoldighed og opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge – uanset personlig baggrund.
Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering og nye arbejdsgange, som medfører forandringer de kommende år. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte Eyd Tórfinnsdottir Mortensen, 35 33 17 85, og tillidsrepræsentant Anders Hartvig Hartzen, ac-tr@adm.ku.dk. Du kan også læse mere her
Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.