Lønkonsulent til HR på Københavns Universitet

Lønkonsulent til HR på Københavns Universitet

Har du erfaring med lønsagsbehandling i staten, og trives du godt med driftsopgaver? Så er denne stilling måske noget for dig!

Som lønkonsulent i Lønsektionen i den centrale HR-afdeling bliver du en del af et uformelt arbejdsmiljø med fokus på høj faglighed og trivsel. Vores kontor er beliggende i smukke, historiske bygninger tæt på Nørreport Station, og vi tilbyder fleksible rammer for arbejdstid og -sted.

Om stillingen
Lønopgaverne på Københavns Universitet (KU) er fordelt mellem den centrale HR-afdeling og tre HR-campusadministrationer. Du bliver en del af Lønsektionen, der er forankret i den centrale HR-afdeling, og som består af 12 lønkonsulenter og 2 studentermedhjælpere. Sektionen løser en bred vifte af opgaver, som består af både konkrete driftsopgaver og specialopgaver. Derudover er support til og sparring med HR-medarbejderne i HR campusadministrationerne også en del af opgaveløsningen hos os.

Opgaver 
Af konkrete driftsopgaver kan nævnes:

  • anvise timeløn og engangsudbetalinger via Statens Lønsystem
  • afregne ferie og særlige feriedage ved fratrædelser
  • kontrollere og fejlrette løn og lønposteringer
  • følge op på afstemning af lønposter
  • sagsbehandle afvigende konteringer
  • rådgivning og vejledning af HR-campusadministrationer
  • besvarelse af spørgsmål fra medarbejdere og forskellige samarbejdspartnere på tværs af universitetet

Derudover vil du få ansvaret for nogle specialopgaver inden for forskellige fagområder, som eksempelvis ferie, afstemninger, fejlkonteringer og e-indkomst.

Om dig 
Vi søger en samarbejdsorienteret kollega, der trives godt i en blanding af selvstændigt arbejde og teamwork. Du har en kontoruddannelse eller tilsvarende kvalifikationer, og vi ser gerne, at du har erfaring med lønsagsbehandling i staten. Vi lægger vægt på, at du er serviceminded og kvalitetsbevidst og har en struktureret arbejdsform med øje for detaljen. Derudover befinder du dig godt i rollen som ”specialisten”, og du formår at forklare og omsætte komplekse lønspørgsmål til kollegaer uden lønfaglig baggrund.

Vi tilbyder 
Vi tilbyder et stærkt fagligt og socialt fællesskab med dygtige kollegaer, som er klar til at sparre og dele viden, så vi både udvikler os fagligt og støtter op om hinanden og den fælles opgave. Vi har en uformel omgangstone, hvor vi også sætter pris på et godt grin og kollegial omsorg for hinanden. Du vil med andre ord få gode muligheder for faglig og personlig udvikling og nogle erfarne kollegaer med stor lyst til sparring og videndeling.

Derudover tilbyder vi en fleksibel arbejdstidstilrettelæggelse (flekstid) og mulighed for at indgå aftale om hjemmearbejde 1-2 dage om ugen.

Vi lægger også stor vægt på at have et godt samarbejde med vores kollegaer i HR-campusadministrationerne, på institutterne og i den øvrige del af universitetets administration, hvor vi særligt på økonomi- og regnskabsområdet har en opgavemæssig kontaktflade.

Mere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder for HR Løn Sarah Marie Birch Christiansen på 93 51 60 42 eller sach@adm.ku.dk.

Løn og ansættelsesforhold
Ansættelsen sker i henhold til Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK/stat) med indplacering i løngruppe 3.1 eller 3.2 med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer, og arbejdsstedet er Nørregade 10, 1165 København K.

Vi ser gerne, at du kan tiltræde den 1. oktober 2025.

Søg stillingen
Send ansøgning, cv og dokumentation for uddannelse elektronisk via Jobportalen (tryk på linket "Søg stillingen" nederst i opslaget).

Ansøgningsfrist: 10. august 2025.

Vi afholder 1. samtaler den 15. august 2025 og 2. samtaler den 22. august 2025.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering, som trådte i kraft den 1. marts 2025. For yderligere oplysninger kan du eventuelt kontakte sektionsleder for HR Løn Sarah Marie Birch Christiansen på 93 51 60 42 eller HK-tillidsrepræsentant Niels Wollesen på 24 85 02 33. Du kan også læse mere her.

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Info

Ansøgningsfrist: 10-08-2025
Ansættelsesdato: 01-10-2025
Afdeling/Sted: KU HR
Indhold ikke tilgængeligt på grund af cookie-valg

Du kan ikke se indholdet i dette felt på grund af dine cookie-valg.

Klik her for at redigere dine cookie-indstillinger.

Kategori: Markedsføring

Søg i stillinger