Administration, it og service

Københavns Universitet både uddanner og ansætter dygtige jurister. Vi har lige nu ledige fuldmægtigstillinger i Rektorsekretariatets juridiske afdeling

I Rektorsekretariatet er vi i øjeblikket ved at samle et stærkt hold til den nye juridiske afdeling, som pr. 1. marts 2025 får ansvaret for de generelle juridiske opgaver på tværs af KU. Vi søger derfor engagerede jurister, der vil med ombord og bidrage til opgaveløsningen i en hverdag præget af samarbejde, teamånd og godt humør i helt ekstraordinære rammer tæt ved Nørreport. 

Et ambitiøst universitet
Københavns Universitet er Danmarks største universitet med en omsætning på ca. 10 mia. kr., 10.000 ansatte og 40.000 studerende. Universitetet er blandt Europas førende med internationalt samarbejde over hele verden, og er – blandt andet i kraft af et omfattende samarbejde med danske private og offentlige fonde – i stand til at markere sig i den internationale elite af forskningsinstitutioner.

Rektorsekretariatet på KU leverer strategisk sparring og daglig administrativ understøttelse til Københavns Universitets ledelse, herunder rektor, prorektorer og universitetsdirektør. Rektorsekretariatet er ligeledes sekretariat for KU’s bestyrelse med særlige opgaver for bestyrelsesformanden.

Opgaverne i den juridiske afdeling er kendetegnet ved både stor ledelsesmæssig opmærksomhed, offentlig bevågenhed og høj kompleksitet. Afdelingen arbejder både tæt på topledelsen med administrativ understøttelse af KU’s rektorat og bestyrelse og håndterer generelle juridiske opgaver for hele universitetet, fx egalitetstjek, aktindsigtssager, erstatnings- og forsikringssager, kontrakter, retssager, tilsyns- og ombudsmandssager, klagesager, ophavsretlige sager og juridisk rådgivning af studenterambassadøren. Rektorsekretariatet huser også KU’s Whistleblowerenhed.  
Rektorsekretariatets juridiske afdeling bistår desuden med administration af en række fonde, legater og foreninger, herunder KU’s Almene Fond og Sonning-Fonden, og varetager i den forbindelse også udarbejdelse og/eller opdatering af forretningsordener og vedtægter.

Om dig
Du er fagligt velfunderet, og motiveres af at finde løsninger på komplekse, juridiske problemstillinger i en politisk styret organisation. 
•    Du leverer juridisk høj kvalitet i såvel konkrete sager med korte deadlines som i længerevarende opgaver på tværs af KU.
•    Du er serviceminded og resultatorienteret, og din opgaveløsning skaber merværdi for dem, du rådgiver. 
•    Du arbejder selvstændigt og er samtidig en aktiv del af et fagligt stærkt team, hvor vi er opmærksomme på at spille hinanden bedre.
•    Du er i stand til at eksekvere beslutninger og afslutte opgaver. 
•    Du er en dygtig formidler i både skrift og tale på dansk og engelsk. 

Vi tilbyder
•    Spændende og udfordrende stillinger med gode muligheder for personlig og faglig udvikling.
•    En hverdag med en opadgående læringskurve og kompetenceudvikling i team’et. 
•    Frie rammer til at sætte eget præg på proces, udvikling og implementering.
•    Fleksible arbejdsvilkår og frihed i tilrettelæggelsen af egen arbejdstid. 

Om os
Rektorsekretariatet ledes af en vicedirektør og består i dag af ca. 40 medarbejdere fordelt på tre enheder. Pr. 1. marts 2025 implementeres administrationsreformen på KU, som blandt andet indebærer, at Rektorsekretariatet udvides med yderligere en sektion og at den juridiske afdeling får koncernstatus.  
I Rektorsekretariatets juridiske afdeling lægger vi vægt på medarbejdertrivsel og et arbejdsliv i balance, som giver den enkelte medarbejder mulighed for at få opfyldt ambitioner og ønsker både på og uden for arbejdspladsen. På tværs af hele Rektorsekretariatet, inklusiv diverse ledelseslag, hersker en behagelig omgangstone og positiv stemning, der gør Rektorsekretariatet til en inkluderende og attraktiv arbejdsplads. 
Du kan læse mere om Rektorsekretariatet på https://om.ku.dk/organisation/administration/rektorsekretariatet/

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelsen i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten, med indplacering som fuldmægtig. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lise Wied Kirkegaard, mobil 9356 5192.

Ansøgning mv.
Vi opfodrer dig til at sende din motiverede ansøgning med CV og eksamenspapirer via Københavns Universitets jobportal http://jobportal.ku.dk (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget) så hurtigt som muligt, og senest 7. januar 2025. Ansættelsessamtaler finder sted umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering, som træder i kraft den 1. marts 2025. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte stillingens kontaktperson eller AC-tillidsrepræsentanterne i Fællesadministrationen ac-tr@adm.ku.dk Du kan også læse mere her.

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Kontakt

Lise Wied Kirkegaard
E-mail: lwk@adm.ku.dk

Info

Ansøgningsfrist: 07-01-2025
Ansættelsesdato: 01-03-2025
Afdeling/Sted: Rektorsekretariatet
Indhold ikke tilgængeligt på grund af cookie-valg

Du kan ikke se indholdet i dette felt på grund af dine cookie-valg.

Klik her for at redigere dine cookie-indstillinger.

Kategori: Markedsføring

Søg i stillinger