Administration, it og service

HR-udviklingspartnere til HR FRB+ på Københavns Universitet

Har du lyst til at arbejde på en stor og helt unik arbejdsplads for at understøtte ledere i at løse deres HR-relaterede opgaver? Så har vi brug for dig her i HR FRB+ på Københavns Universitet!

Rollen som HR-udviklingspartner er ny på Københavns Universitet, og du får mulighed for at være med til at udvikle og forme den. Universitet er i gang med en gennemgribende omlægning af administrationen, der betyder, at vi fra marts 2025 har én fælles administration bestående af en række koncernenheder og tre campusadministrationer, der i tæt samarbejde med lokale stabe skal understøtte universitetets kerneforretning; forskning, uddannelse og formidling.

Som led i transformationen er vi undervejs med at ansætte HR-udviklingspartnere i campusadministrationerne. HR-udviklingspartnere på Københavns Universitet har bl.a. som opgave at

  • tovholde on- og offboarding af ledere
  • sparre og rådgive ledere om udmøntning af personalepolitik, organisering og ledelsesudvikling
  • sparre med ledere om lokale arbejdsmiljø- og samarbejdsudvalgsmøder, sagsforberede og bidrage på møderne
  • understøtte årshjulsprocesser som f.eks. opfølgning på APV, MUS og den årlige lønrunde
  • levere databaserede analyser og indgå i dialog med ledelserne om tendenser og indsatser inden for bl.a. medarbejdertrivsel, forebyggelse af sygefravær, lønudvikling, personaleomsætning
  • understøtte implementering af nye HR-procedurer og HR-udviklingsinitiativer

Som HR-udviklingspartner indgår du i partnerskab med lederne på en række af universitetets enheder, men den samlede opgaveportefølje løses i samarbejde med kolleger i Sektion Udvikling og Samarbejde og kolleger fra de to andre sektioner i HR FRB+. Du bliver desuden del af et netværk af HR-udviklingspartnere på tværs af hele universitetet, hvor vi deler viden, erfaringer og best practice.

Vores nyoprettede Sektion Udvikling og Samarbejde består lige nu af fem HR-udviklingspartnere og en sektionsleder, der hidtil har arbejdet forskellige steder på universitetet. Vi lægger fra land d. 1. marts og skal sammen og i tæt samspil med vores kolleger til at etablere os som arbejdsfællesskab. Vi er alle sammen dygtige til vores nuværende job, men vi får brug for nye kompetencer og erfaringer for at lykkes med opgaverne – der bliver rig lejlighed til at lære, og udvikle os selv i den kommende tid. Vi er en international arbejdsplads, så en del af vores kommunikation foregår på engelsk.

Vi bestræber os på ofte at mødes med lederne, der hvor deres arbejdsliv foregår rundt omkring på KUs campusser, men vi er selv lokaliseret på den tidligere Landbohøjskole på Bülowsvej 17 – en skøn ramme for vores fysiske arbejdsplads. Om sommeren bruger vi vores dejlige have til frokost og gående møder. Vi har gode parkeringsmuligheder for både bil og cykel, og vi befinder os tæt på flere metrostationer.

Vi har flekstid og mulighed for at arbejde hjemmefra. I det hele taget har vi en god balance mellem arbejdsliv og privatliv – og vi har også tid til at have det godt sammen.

Din profil

Mange forskellige karriereforløb kan have givet dig de kompetencer og erfaringer, der skal til for at være HR-udviklingspartner hos os, men du har en relevant akademisk uddannelse og flere års erfaring inden for HR. Måske har du arbejdet med personaleudvikling eller organisationsudvikling, måske har du været HR business partner, måske har du arbejdet med rekruttering og test, måske har du arbejdet med lederrådgivning, måske har du arbejdet med design og implementering af HR-indsatser. Har du erfaring fra universitets- eller uddannelsessektoren eller anden politisk styret organisation, er det bestemt en fordel.

Vi lægger vægt på, at du ud over at bidrage med din HR-faglighed

  • evner at opbygge tillidsfulde relationer og være proaktiv og nysgerrig på vores brugeres behov
  • både trives med at arbejde selvstændigt og samtidig motiveres af at arbejde sammen med kolleger og ledere
  • har lyst til både at være med til at udvikle men også implementere nye koncepter og formater i forretningen
  • har erfaring med facilitering lige fra udvikling af drejebøger til rollen som proceskonsulent i workshops o.lign.

Vi tilbyder

Som HR-udviklingspartner hos os bliver du en del af Danmarks største HR-organisation med knap 250 HR-medarbejdere. Over tid vil du derfor få mulighed for at udbygge din faglighed inden for mange forskellige områder af HR, og du kan både udvikle dig i dybden og bredden. I den fælles administration har vi fokus på intern mobilitet på tværs af hele organisationen, dvs. institutter, campuscentre og koncernfunktioner.

Løn- og ansættelsesforhold

Afhængig af din erfaring og kvalifikationer indplaceres du som fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent efter gældende overenskomst for Akademikere i Staten. Der er mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer.

Forventet tiltrædelse 1. juni.

Ansøgning

Send din ansøgning, CV, uddannelsesbevis samt yderligere relevant dokumentation via KU's Jobportalen - klik på ’Søg stillingen’ nederst i opslaget.

Ansøgningsfrist er 16. marts 2025

Vi holder 1. samtalerunde d.  25. marts, og 2. samtalerunde 1. april.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Yderligere oplysninger

Du er meget velkommen til at kontakte sektionsleder Karen Vestergaard Petersen (kvp@science.ku.dk, tlf. 35332031).

Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering og nye arbejdsgange, som medfører forandringer de kommende år. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte tillidsrepræsentant på mail actaptr-frederiksberg@ku.dk . Du kan også læse mere her

Vi forventer, at der vil være flere ledige stillinger som HR-udviklingskonsulenter i campusadministrationernes HR-afdelinger i løbet af det kommende halve års tid, og du kan i din ansøgning tilkendegive, hvis du er interesseret i, at vi videregiver din ansøgning. Du vil få besked, hvis det sker. Alle tre campusadministrationer, og dermed også HR-afdelingerne, er fysisk placeret centralt i København på hhv. Blegdamsvej på Nørrebro (Nørre), Bülowsvej på Frederiksberg (FRB+) og Islands Brygge (Søndre). På campusserne har de studerende og forskerne deres daglige gang, og du vil derfor blive en del af den specielle stemning på et universitet.

 

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Kontakt

Karen Vestergaard Petersen

Info

Ansøgningsfrist: 16-03-2025
Ansættelsesdato: 01-06-2025
Arbejdstid: Fuldtid
Afdeling/Sted: Campusadministration Frederiksberg+
Indhold ikke tilgængeligt på grund af cookie-valg

Du kan ikke se indholdet i dette felt på grund af dine cookie-valg.

Klik her for at redigere dine cookie-indstillinger.

Kategori: Markedsføring

Søg i stillinger