Administration, it og service
Søger engageret specialist til post-award forskningsstøtte
Har du styr på detaljerne og passion for samarbejde? Kan du hjælpe forskere med at håndtere eksterne bevillinger og sikre, at de får mest muligt ud af deres midler? Så har vi brug for dig på holdet.
I Forskningsfinansiering i Campusadministration Søndre søger vi 1-2 medarbejdere til at understøtte ikke-økonomisk post-award.
Om os
Forskningsfinansiering Søndre er en ny enhed, der blev samlet den 1. marts 2025. Vi er et team af erfarne og engagerede medarbejdere, der arbejder sammen for at styrke den professionelle støtte til forskere, der søger eksterne midler fra både nationale og internationale fonde.
Vi understøtter fra idé og ansøgningsudvikling til administration af bevillinger for forskere fra det Humanistiske-, Juridiske-, Samfundsvidenskabelige- og Teologisk fakultet. Og du kommer til at arbejde tæt sammen med både forskerne på de institutter og fakulteter vi servicerer og andre dele af administrationen.
Din rolle
Vi har brug for dig, der kan vejlede human- og samfundsvidenskabelige forskere på post-awardområdet, særligt hvad angår EU-bevillinger, herunder Marie Curie og ERC-programmet. Du vil skulle:
- Formidle bevillingsgiveres retningslinjer til forskere og administrative medarbejdere og understøtte overholdelse af aftalevilkår for fx brug af midler, publicering (Open Data og Open Access), samt korrekt og rettidig afrapportering.
- Være bindeled mellem forskere og bevillingsgivere mht. kontraktforhandlinger/forlængelser, afrapportering, tidsplaner, møder mm.
- Skabe en god procesplan og opstart for større ansøgninger samt bistå center- og forskningskoordinatorer på institutterne med gode organisatoriske rammer, processer og værktøjer.
- Bistår forskerne i en sammenhængende proces, der kan involvere andre administrative støttefunktioner som fx Økonomicenter, HR og Forsknings- og IP-jura.
- Afholdelse af informationsmøder og workshops.
Kvalifikationer
Vi forestiller os at du:
- Har en relevant universitetsuddannelse (gerne humanistisk, juridisk, eller samfundsvidenskabelig). Det er en fordel hvis du har forståelse og interesse for forskning og forskningens betingelser.
- Har nogle års erfaring med sagsbehandling og administration i den offentlige sektor, meget gerne fra universitetsverdenen. Erfaring med EU's rammeprogram for forskning Funding & Tenders Portal er en fordel.
- Hurtigt og nemt kan orientere dig i komplekse sagsforhold, herunder især bevillingsvilkår.
- Er velformuleret og præcis i skrift og tale på både dansk og engelsk og er god til at formidle procedurer og retningslinjer til forskerne med god forståelse for deres informationsbehov.
Jobbet kræver, at du er ansvarsbevidst og følger sager til dørs, har overblik uden at miste detaljen af syne, og synes det er sjovt at få alt til at gå op i en højere enhed.
Vi tilbyder
Vi står midt i en forandringstid på universitetet, hvor både administration og uddannelser omkalfatres og ikke alle de fakulteter vi dækker, endnu er fysisk samlet. Så vi kan ikke love en rolig hverdag fra dag et. Vi kan til gengæld tilbyde dig at blive en del af et fantastisk, tværfagligt arbejdsfællesskab, hvor du kan være med til at forme de arbejdsprocesser og den kultur hvor vi skaber god service og høj værdi for andre.
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse er snarest muligt og senest den 1. juni 2025.
Ansættelsen sker som fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne. Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer.
Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer.
Vi tilbyder flekstid.
Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering og nye arbejdsgange, som medfører forandringer de kommende år. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte afdelingsleder Dorte Fredskilde Braad eller AC-tillidsrepræsentant actaptr-soendre@ku.dk. Du kan også læse mere her
Din ansøgning
Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning vedlagt uddannelsesbevis samt relevante bilag via Jobportalen (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget). Vi afholder løbende samtaler.
Ansøgningsfristen er den 3. april 2025.
Yderligere spørgsmål
Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Dorte Fredskilde Braad, dfb@adm.ku.dk, tlf. +4529914521.
Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.