Administration, it og service

Arbejdsmiljøkonsulent og koordinator til KUs arbejdsmiljøteam med kompetencer indenfor systematisk arbejdsmiljø

Vil du være med til at skabe et godt arbejdsmiljø på landets største universitet? Har du kompetencer indenfor systematisk arbejdsmiljø? Kan du være rådgivende, udførende og koordinerende i forhold til vores samlede opgaveportefølje? Er du god til at involvere kolleger og få følgeskab? Så har vi måske jobbet til dig. Vel og mærke i en organisation, hvor trivsel, god ledelse og fællesskaber er defineret som en strategisk forudsætning!

Københavns Universitet søger en arbejdsmiljøkonsulent og koordinator til vores arbejdsmiljøteam med tiltrædelse snarest muligt.

Om os

Vi yder rådgivning til hele organisationen og sikrer systematik og udvikling af det lokale arbejdsmiljøarbejde på Københavns Universitet. Vi betjener KU’s overordnede arbejdsmiljøudvalg samt arbejdsmiljøudvalgene på fakulteterne og i universitetsadministrationen. Vi driver arbejdet med interne audits, APV, arbejdsskadesagsbehandling og meget mere. Vores arbejdsplads henvender sig bredt til forskere, undervisere og administrativt ansatte, der arbejder på bl.a. kontor, laboratorier, hospitaler og som håndværkere.

Du vil blive en del af en nyetableret sektion Ledelse, Arbejdsmiljø og Samarbejde bestående af en sektionsleder, 10 arbejdsmiljøkonsulenter, 5 ledelsesudviklingskonsulenter og en seniorrådgiver. Sektionen er en del af Koncernenheden KU HR på Københavns Universitet.

Arbejdsopgaver

Vi søger en kollega med en solid viden om arbejdsmiljø, der gerne vil gøre en forskel i en stor kompleks politisk styret organisation. Du bliver en nøglespiller i at koordinere opgaver og finder arbejdsglæde i at få sagerne ekspederet fra dag til dag og samtidig kunne se sammenhænge, holde overblik og ikke mindst være vedholdende.  Du bliver som koordinator og arbejdsmiljøkonsulent både rådgivende, udførende og koordinerende. Vi har dygtige og engagerede kolleger, som du får et tæt samarbejde med.

Arbejdsopgaverne omfatter blandt andet:

  • Udvikle årshjul, organisere opgaver og drive arbejdsmiljøteamets møder
  • Koordinere sektionens arbejde med udvalgsbetjening og selvstændigt sekretariatsbetjene 3 udvalg fra a til z
  • Bidrage til at øge samspil mellem de forskellige arbejdsmiljøudvalg i organisationen
  • Koordinere arbejdet med tilsyn og dialogbesøg på tværs af KU og udarbejdelse af vejledninger, tekster til nyhedsbrev, information på intranet m.v.
  • Selvstændigt varetage tilsyn og dialogbesøg som en del af KU’s interne audit korps og indgå i arbejdet med at udvikle det, så det understøtter læring og giver effekt
  • Myndighedskontakt og deltagelse i Arbejdstilsynets tilsyn
  • Projektledelse og projektdeltagelse i løsning af opgaver på tværs af universitetet. Dette kan fx omhandle projekter, der udløber af APV, ulykker eller ændret lovgivning.

Vi forventer, at du

  • Har erfaring med systematisk arbejdsmiljø, stærke organisatoriske kompetencer og kan begå dig i en politisk organisation
  • Har erfaring med at organisere og strukturere
  • Har erfaring med projektledelse og kan skrive sagsnotater, indstillinger m.m.
  • Har erfaring med at få følgeskab blandt kolleger, f.eks. i rollen som tovholder eller projektleder
  • Har en vis erfaring med udvalgsarbejde og tilsyn
  • Er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt på såvel dansk som engelsk

Din personlige profil

  • Du er troværdig og tillidsvækkende og formår at motivere andre mennesker og få følgeskab
  • Du kan arbejde selvstændigt, har overblik og arbejder struktureret og systematisk
  • Du trives med at arbejde i et team med tæt samarbejde og fokus på videndeling
  • Du har en analytisk og løsningsorienteret tilgang til opgaverne, og formår at omsætte teorier og ideer til effektive og praktiske løsninger
  • Du er god til at indgå i netværk og bruge andres erfaringer

Vi tilbyder

  • En ny sektion med engagement, ambitioner og en uhøjtidelig omgangstone
  • Arbejdsopgaver der vil være med til at skabe gode arbejdsvilkår for KU’s mange medarbejdere og studerende
  • En varieret hverdag med høj grad af indflydelse på eget arbejde og en stor kontaktflade
  • Mulighed for sparring, efteruddannelse og deltagelse i konferencer
  • Gode muligheder for fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden

De praktiske oplysninger 
Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. august 2025. Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid er 37 timer. Ansættelse vil ske som special- eller chefkonsulent efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten (AC-overenskomsten). Ansættelsen kan også ske efter anden faglig relevant overenskomst. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Mette Vase, på  mette.vase@adm.ku.dk eller 9356 3583.

Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering, som er trådt i kraft den 1. marts 2025. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte stillingens kontaktperson eller Anita Kildebæk Nielsen tillidsrepræsentanter i Koncernenheden KU HR ac-tr@adm.ku.dk.

For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte stillingens kontaktperson eller Anita Kildebæk Nielsen tillidsrepræsentanter i Fællesadministrationen ac-tr@adm.ku.dk.”,

Du kan også læse mere her. Den fælles administration består af en række koncernenheder og tre administrationscentre (Nørre, Søndre og Frederiksberg+), der i tæt samarbejde med lokale stabe skal understøtte universitetets kerneforretning; forskning, uddannelse og formidling. KU har mange lokationer, herunder flere i København. Arbejdssted bliver indre by, men der vil være behov for at kunne være fysisk til stede på flere lokationer som led i jobbet. Du vil referere til sektionsleder Mette Vase.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset baggrund til at søge stillingen.

Din ansøgning og den videre proces
Ansøgningsfristen er den 27. april 2025.

Din ansøgning og dit CV skal sendes til os elektronisk som vedhæftede filer. Vi opfordrer til, at du udelader foto og personlig information (om din alder, køn mv.) i de to filer.

Vi forventer at indkalde til første samtale 8. maj og anden samtale den 15. maj. Der vil blive anvendt case i forbindelse med 2. samtale.

 

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Info

Ansøgningsfrist: 27-04-2025
Ansættelsesdato: 01-08-2025
Afdeling/Sted: KU HR

Søg i stillinger