Administration, it og service
Projektleder til organisatoriske projekter på uddannelsesområdet
Kan du drive strategiske og komplekse organisatoriske projekter succesfuldt i mål med blik for den forretningsmæssige værdiskabelse? Vil du være med til at skabe forandringer og forme fremtidens eksamensområde bl.a. gennem digitalisering på landets største universitet? Så er du måske vores nye kollega.
Københavns Universitet (KU) er en moderne arbejdsplads i rivende udvikling. På KU er en ny organisering af vores administration netop trådt i kraft, som skal implementeres over de kommende år. Målet er bl.a. at sikre effektive fælles arbejdsgange til gavn for vores studerende, undervisere og samarbejdspartnere. Samtidig er vi i fuld gang med at transformere de studerendes brugerrejse ved at udvikle og implementere et nyt studieadministrativt kernesystem Eduhub. Det sker i samarbejde med landets øvrige universiteter. Den nye administration samt udviklingen og implementeringen af Eduhub vidner om, at KU disse år er i gang med en omfattende transformation. I forlængelse heraf skal en række organisatoriske projekter realiseres for at understøtte en mere effektiv og sammenhængende administration på tværs af universitetet.
Digitalisering i KU Uddannelse søger en engageret og fagligt dygtig projektleder til at stå i spidsen for vigtige organisatoriske projekter der skal løfte og forbedre KU’s understøttelse af eksamensområdet.
Om os
KU Uddannelse er KU’s centrale enhed for et sammenhængende uddannelsesområde. Vi sætter retning og skaber fælles løsninger til gavn for vores uddannelser og studerende. Vi arbejder blandt andet for, at KU’s studerende har de bedste muligheder for at udnytte deres potentialer på uddannelser af høj international kvalitet og relevans.
Du kommer til at arbejde i sektionen Digitalisering i KU Uddannelse, der har den digitale understøttelse af KU’s uddannelser som sin kerneopgave. Sektionen har ansvaret for omkring 25 systemer inden for uddannelsesområdet, som danner rammen om undervisning, forvaltning og planlægning af KU’s uddannelser. Igennem disse systemer udbydes kurser, registreres karakterer, håndteres tilmeldinger, gennemføres eksaminer, mv. Derudover driver vi digitaliseringsprojekter på uddannelsesområdet og har ansvar for at sikre effektive tværgående studieadministrative processer.
I opgaveløsningen har vi i høj grad fokus på samarbejde med de tre campusadministrationer (Frederiksberg+, Nørre og Søndre), der står for den daglige understøttelse af de akademiske miljøer, og på tværs af sektionerne i KU Uddannelse samt med andre koncernenheder i universitetsadministrationen.
Om stillingen
Du vil få ansvar for selvstændigt at projektlede vigtige organisatoriske initiativer, der skal løfte og forbedre KU’s understøttelse af eksamensområdet. Det vil være dig som projektleder, der står i spidsen for den daglige ledelse af projektet og koordinering af samarbejde med arbejdsgruppe og styregruppe med reference til projektejer.
Du vil stå i spidsen for at udvikle og implementere et samlet eksamenskatalog med færre og mere standardiserede eksamensformer. Målet er at reducere kompleksiteten, understøtte en effektiv administration og skabe en mere ensartet praksis på tværs af campusadministrationerne.
Samtidig kan du på sigt få mulighed for at lede arbejdet med at optimere brugen af KU’s digitale løsning til eksamensplanlægning, så vi opnår en smidigere og mere effektiv håndtering af eksamener.
Med disse projekter skal du være med til at skabe et fælles blik på eksamensområdet på KU.
I Digitalisering i KU Uddannelse lægger vi vægt på et stærkt fagligt fællesskab og gensidig sparring. Du vil derfor komme til at arbejde sammen med dine nye kollegaer, herunder bl.a. systemejere og procesledere i Digitalisering. Du vil naturligvis få en grundig introduktion til dine nye arbejdsopgaver.
Om dig
Vi søger en medarbejder, som:
- Har erfaring med og/eller interesse for projektledelse
- Er en dygtig og struktureret facilitator
- Er god til at skabe relationer og trives med tværgående samarbejde, hvor man gør brug af kollegers viden og forskellige fagligheder i opgaveløsningen
- Har erfaring med udarbejdelse af beslutningsoplæg til ledelsesfora
- Har lyst til at indgå i direkte kontakt med kolleger på universitetets fakulteter
- Er god til at arbejde med komplekse opgaver og bevæge sig mellem det strategiske og praktiske plan
- Er god til skriftlig og mundtlig formidling
- Kan arbejde selvstændig, men også indgå i tæt samarbejde med øvrige kollegaer
- Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund
Det er derudover en fordel, hvis du:
- Har indsigt i universitetsområdet og har erfaring fra en politisk ledet organisation
- Har det fint med lejlighedsvis at benytte engelsk både skriftligt og mundtligt
Vi tilbyder
- En samarbejdsform, der er præget af tillid, dialog og hjælpsomhed
- Et udfordrende og dynamisk opgavefelt
- Et kontor præget af forskellige fagligheder, der giver mulighed for god sparring på tværs
- Gode muligheder for kompetenceudvikling
- Kollegaer der lægger stor vægt på at have det hyggeligt og sjovt sammen
Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 37 timer om ugen.
Alt efter uddannelse og faglig baggrund sker løn- og ansættelsesvilkår i henhold til Cirkulære om overenskomst for Akademikere i staten som fuldmægtig eller specialkonsulent eller i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) med en indplacering i løngruppe 3.3. Ansættelse kan også ske i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10-Centralorganisationen af 2010 (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt Organisationsaftale for IT-medarbejdere (PROSA) i statens tjeneste eller anden relevant overenskomst med en indplacering i løngruppe 3. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.
Tiltrædelse: 1. august 2025.
Din ansøgning
Er du interesseret i stillingen, skal du sende en ansøgning med CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter online via jobportalen (klik på "Søg stillingen" nederst i opslaget), så den er os i hænde senest 5. juni 2025.
Yderligere information
Hvis du har lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder for Digitalisering Charlotte Göthilda Magnéli på tlf.: 93516054. Hvis du vil vide mere om eksamensområdet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder for Eksamen Jesper Vang Møller på tlf.: 35336311 eller jespervm@adm.ku.dk.
Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering og nye arbejdsgange, som medfører forandringer de kommende år. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte Charlotte Göthilda Magnéli, tlf. 93516054 eller de relevante tillidsrepræsentanter, ac-tr@adm.ku.dk (AC), tr-hk-indreby@adm.ku.dk (HK), trprosa@adm.ku.dk (PROSA). Du kan også læse mere her
Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.