Administration, it og service
HR-medarbejder med interesse for HR-dataanalyse og processer til Københavns Universitet
Er du passioneret omkring HR og trives du med rådgivning, administration, god service og rekruttering fra A til Z? Har du lyst til at arbejde i en spændende og meningsfuld afdeling, der understøtter universitetets mål i at være førende indenfor forskning, uddannelse og innovation, og hvor din indsats gør en forskel hver dag. Så er det måske dig, vi søger som en af vores nye kolleger i HR Nørre på Københavns Universitet.
HR er en del af KU’s fælles universitetsadministration, der understøtter universitetet med at være et forskningsuniversitet i verdensklasse.
Universitetsadministrationen består af
- Tre campusadministrationer, hvor HR Nørre er en del af Nørre Campus, der - sammen med en række øvrige faglige områder - understøtter en del af institutterne/enhederne på de to store fakulteter SUND og SCIENCE.
- Otte koncernenheder der arbejder med de mere rammesættende, strategiske og specialiserede administrative opgaver, inkl. ejerskab af administrative processer og systemer.
I HR Nørre bliver du en del af et af Danmarks største og mest erfarne HR-miljøer, med mulighed for både at udvikle dig fagligt og at bidrage til at vi som arbejdsplads udvikler os. Vi er ca. 50 kollegaer i det administrative team, hvor stillingen er placeret, og har et tæt samarbejde med både det juridiske team og vores HR-udviklingsteam. Vi servicerer samlet mere end 6.000 ansatte på Nørre Campus.
Om stillingen
Som HR-medarbejder får du en central rolle i et stærkt team, hvor vi prioriterer faglighed, samarbejde og god stemning i hverdagen. Du vil arbejde med opgaver som:
- Rådgivning og sparring om statslige overenskomster og lokalaftaler
- Udarbejdelse og vedligeholdelse af HR-data og analyser i Excel
- Kortlægning og optimering af eksisterende HR-processer, samt udvikling af logiske og brugervenlige arbejdsgange og værktøjer
- Bidrage til at skabe overblik og sammenhæng i komplekse datasæt og organisatoriske strukturer
- Understøttelse af ledere og kollegaer med tal, analyser og beslutningsgrundlag
- Deltagelse i projekter og udviklingsinitiativer på tværs af Københavns Universitet
- Rekruttering og ansættelse af både TAP og VIP – fra stillingsopslag til kontrakt
- Administration af ændringer i ansættelsesforhold (fx forlængelser, fratrædelser, arbejdstid mv.)
Om dig
Vi forestiller os, at du:
- Har en relevant administrativ eller akademisk uddannelse
- Har erfaring med analyser af HR-data og -processer
- Er stærk i Excel, herunder pivot, og i etablering af produktionsdata
- Har en struktureret og analytisk tilgang til dine opgaver
- Kan se mønstre, sammenhænge og muligheder i komplekse processer og datasæt
- Trives med at forbedre, forenkle og skabe logiske løsninger
- Har stærke samarbejdsevner og formår at formidle komplekse forhold klart og forståeligt
- Har erfaring med HR og personaleadministration, gerne i en statslig eller offentlig kontekst
- Behersker engelsk i skrift og tale – vi er en international arbejdsplads
Det er en fordel, hvis du har kendskab til HR Løn, HR Manager og statslige overenskomster.
Vi tilbyder
- En hverdag med spændende og varierede HR-opgaver i et stærkt fagligt miljø
- Et godt arbejdsmiljø med fokus på trivsel, sparring og udvikling
- Moderne faciliteter på Nørre Campus – tæt på byen og grønne omgivelser
- Fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde
- Fuld tid (37 timer/uge) med flekstid
Praktisk information
Ansættelsesstart: 1. oktober 2025 eller snarest derefter
Ansøgningsfristen er søndag den 10. august 2025, kl. 23:59.
Ansøgninger modtaget efter deadline vil ikke blive taget i betragtning.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 33-35.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Ansættelse og aflønning sker efter gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK Stat) i løngruppe 3, sats afhængig af kvalifikationer, eller som AC-fuldmægtig eller specialkonsulent, afhængigt af dine kvalifikationer, efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne eller anden relevant overenskomst. Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer.
Sådan søger du
Send din ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse via KU's Jobportal – klik på "Søg stillingen" nederst i opslaget.
Københavns Universitet ønsker at afspejle mangfoldigheden i samfundet og opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge uanset alder, handicap, køn, nationalitet, race, religion eller seksuel orientering. Udnævnelse vil alene være baseret på kvalifikationer.
Har du spørgsmål?
Kontakt Marius Poulsen, HR-administrationschef HR Nørre – tlf. 93 56 58 73 eller Faglig leder Astrid Birch Friis på 35 33 06 19.
Vil du være med til at løfte HR på Københavns Universitet?
Så glæder vi os til at høre fra dig!
Københavns Universitet gennemførte 1. marts 2025 en gennemgribende omlægning af universitetets administration og er stadig i gang med omstillingsprocessen. Universitetet har nu én fælles administration bestående af en række koncernenheder og tre administrationscentre, der i tæt samarbejde med lokale stabe skal understøtte universitetets kerneforretning; forskning, uddannelse og formidling.
Målet med den administrative reform er blandt andet at styrke det tværgående samarbejde, øge effektiviteten og sikre gode karriereveje for administrative medarbejdere på KU.
Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.