Leder til indkøbsdriftsenhed på Københavns Universitet

Har du erfaring inden for ledelse, indkøb og leverandørforhandling? Kunne du tænke dig at få ansvaret for den nye indkøbsdriftsenhed på Danmarks største universitet og indgå i et tæt samarbejde med brugere og dygtige kolleger i Indkøbssektionen? Så er du måske den nye indkøbsdriftschef, vi søger!


Om stillingen
Københavns Universitet arbejder i disse år målrettet på at få mere forskning og uddannelse for pengene gennem bedre indkøb. Det sker bl.a. som led i en stor reform af administrationen, hvor en række funktioner samles og standardiseres mhp. en mere effektiv service til brugerne og et samlet lavere ressourceforbrug.

Som led i dette arbejde etablerer Københavns Universitet fra den 1. marts 2025 en selvstændig indkøbsdriftsenhed, som placeres i den nuværende Indkøbssektion. Indkøbssektionen er en strategisk koncenrnfunktion, som leverer rådgivning og service i form af bl.a. udbud og aftaler mv., der opfylder de mange behov hos vores brugere. Indkøbsdriftsenheden skal indenfor samme ramme på en række standardkategorier forestå den praktiske del af indkøbet på vegne af hele Københavns Universitet. En central enhed til at varetage dette indkøb skal understøtte bedre udnyttelse af ressourcerne,høj compliance og at KUs brugere i højere grad kan målrette tiden på kerneopgaverne og ikke være beskæftiget med småindkøb af standardvarer.


Dit ansvarsområde
Dine arbejdsopgaver vil være at etablere og lede teamet for indkøbsdrift i Indkøbssektionen pr. 1. marts 2025. Du vil referere til indkøbschefen og have personaleansvar for 7 dygtige medarbejdere.

Du vil få en spændende hverdag, hvor du blandt andet skal stå for, at:

  • udvikle et stærkt team, der arbejder på et højt indkøbsfagligt niveau og sikrer forsyningen af standardvarer på Københavns Universitet
  • udvikle effektive logistik- og lagerprocesser og forsyningskæder
  • sikre gode og tættere relationer til en bred række af aktører på Københavns Universitet med henblik på at understøtte, at fælles indkøb bliver en succes

Du vil have behov for at trække på dine stærke samarbejds- og forhandlingskompetencer og evne til at skabe resultater med mange forskellige aktører og navigere i de mange dagsordner, der er i spil i en stor organisation.


Dine kvalifikationer

  • Du har et stærkt drive og et entreprenant mindset, der gør dig i stand til at udvikle indkøbsdrift og gøre enheden til en succes
  • Du er en empatisk leder, der kan samle et team og skabe en fælles fortælling
  • Du har indkøbsfaglig viden og forståelse for udbuds- og forvaltningslov
  • Du har erfaring med at navigere i store komplekse driftsorganisationer
  • Du har en veludviklet procesforståelse og kendskab til digitaliseringsmuligheder, som gør dig i stand til at skabe effektive processer
  • Du har erfaring med projektledelse, analyse og facilitering og dokumenteret kendskab til indkøb og kategoriledelse i en stor offentlig organisation
  • Du har en sikker hånd ift. ledelsesbetjening og er vant til at skrive sagsnotater, indstillinger og rapporter og kan lære det fra dig
  • Du er samarbejdsorienteret og relationelt stærk
  • Du er opsøgende, tager ansvar og har personlig gennemslagskraft
  • Du har relevant videregående uddannelse på kandidatniveau


Vi tilbyder

  • Et udfordrende og selvstændigt job, hvor du bliver leder og en del af et engageret team, hvor man hjælper hinanden
  • En bred pallette af arbejdsopgaver og indflydelse på din opgavetilrettelæggelse
  • Bred kontaktflade til mange forskellige dele af KU
  • Gode muligheder for karriere- og kompetenceudvikling gennem opgaveudvikling og kurser
  • En fleksibel arbejdsplads med gode mulighederne for at variere mellem at arbejde i historiske bygninger i hjertet af København og på dit hjemmekontor


Ansøgning mm.

Ansættelse og aflønning ser i henhold til Cirkulære om overenskomst for akademikere i staten med en indplacering som chefkonsulent med personaleledelse eller anden relevant overenskomst. Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. Ansættelse sker til 1. marts 2025.

Yderligere oplysninger om stillingen kan rettes til indkøbschef Peter Lintrup på telefon 28 75 28 29 eller mail: peli@adm.ku.dk

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Send ansøgning bilagt cv. samt dokumentation for uddannelse elektronisk via jobsiden på
http://jobportal.ku.dk, så den er universitetet i hænde senest mandag den 6. januar 2025. Vi afholder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning så hurtigt, du kan. Efter første samtale bliver udvalgte kandidater inviteret til en samtale nr. 2, hvor du bliver stillet en lille opgave.

Vi glæder os til at læse din ansøgning.


Københavns Universitet

Københavns Universitet er et forskningsuniversitet i verdensklasse, drevet af intellektuel kreativitet og kritisk tænkning, hvor forskere og studerende siden 1479 har udvidet horisonter og bidraget til at bevæge verden fremad, hvilket bl.a. har givet universitetet 11 nobelprismodtagere. Universitetet har med over 5.000 forskere og 37.000 studerende et internationalt forsknings- og studiemiljø og ligger højt placeret på de toneangivende ranglister over verdens bedste universiteter.

Det er en arbejdsplads med et tårnhøjt ambitionsniveau og en stærk faglighed. Universitetet har et årligt forbrug på 2,7 mia. kr. af varer og tjenesteydelser. Universitetets bestyrelse og ledelse har sat en målsætning om at tilvejebringe indkøbseffektiviseringer på mindst 100 mio. kroner årligt, som vi forventer at realisere over de næste år.

Indkøbssektionen på Københavns Universitet består af 16 medarbejdere, der arbejder med udbud, indkøbskategorier, bæredygtige indkøb, kontrakter, jura, analyser og udviklingsprojekter. Dertil kommer 1. marts 2025 indkøbsdriftsenheden med i alt 8 medarbejdere incl. leder, så den samlede Indkøbssektion pr. 1. marts 2025 tæller 24 medarbejdere.

Vi arbejder professionelt med alle aspekter af indkøbsprocessen og stræber kontinuerligt efter at udvikle og optimere vores bidrag til opgaveløsningen på universitetet.

Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering, som træder i kraft den 1. marts 2025. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte os. Du kan også læse mere her

Du kan finde yderligere oplysning om Københavns Universitet på vores hjemmeside www.ku.dk

SØG STILLINGEN

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.

Info

Ansøgningsfrist: 06-01-2025
Ansættelsesdato: 01-03-2025
Afdeling/Sted: Indkøbsdrift

Søg i stillinger